Redakční blog MF DNES

Redakční blog MF DNES
Své dotazy nám můžete posílat na blogmfdnes@idnes.cz
  • Počet článků 137
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6145x

Redakční blog MF DNES

Svobody plná ústa a v ruce klacek

Když minulý týden bojovali o osud vlády, zaklínali se oba svobodou slova. Jiří Paroubek hřímal proti tomu, jak Topolánkův Dalík ovlivňuje nezávislá média a snaží se ochraňovat poslance Wolfa před televizní reportáží. Mirek Topolánek ve své řeči snesl hned několik příkladů, jak bídácky si ve vztahu k novinářům počíná sociální demokracie. Příslušnou pasáž dokonce zakončil zvoláním: „Toto jsou tedy, dámy a pánové, sice drobné, ale jasné důkazy o soustavné snaze ČSSD omezovat svobodu médií."

31.3.2009 v 13:00 | Karma: 42,31 | Přečteno: 10099x | Média

Redakční blog MF DNES

Jak mi Paroubek udělal krásný den aneb Kdo to tu lže?

Svět byl na mě ten den mimořádně vlídný. Proč, pochopil jsem až večer. Soused, který na mě nikdy nepromluvil, ba nepozdravil, mě u panáka řekl: „Myslel jsem si, že jste náfuka, když o vás ale Paroubek napsal, že lžete, tak to musíte bejt slušnej a rovnej chlap."

5.9.2008 v 16:47 | Karma: 40,76 | Přečteno: 8990x | Politika

Redakční blog MF DNES

Komunismus dorazil do Číny...

Komunismus dorazil do Číny. Sportovní komunismus, neboť právě jím olympiáda je. Při veškeré úctě k výkonům jachtařů, judistů, akvabel či závodníkům BMX (vážně z hlavy víte o jaký sport jde?), jsou olympijští vítězové těchto a mnoha dalších disciplín oslavováni díky rovnostářství, jež na hrách panuje v rozporu s pravidly běžného světa.

25.8.2008 v 19:00 | Karma: 14,38 | Přečteno: 2560x | Sport

Redakční blog MF DNES

Olympijský zápisník: čínský netvor plakal - a já málem taky

Jak poznáte, že olympiáda v Pekingu skončila? Podle toho, že sedíte v prázdném Ptačím hnízdě a píseň We Are The Champions od skupiny Queen, která hraje z amplionů, začne přeskakovat jako na gramofonu.

25.8.2008 v 14:35 | Karma: 22,59 | Přečteno: 3418x | Sport

Redakční blog MF DNES

Napište o LDN a dozvíte se o sobě neuvěřitelné věci

Není nad to napsat kontroverzní reportáž. Během dvou týdnů poté, co vyšel můj text o hrubém zanedbávání pacientů v léčebně dlouhodobě nemocných v pražské Chittussiho ulici, jsem se o sobě od ostatních lidí dozvěděl tolik věcí, jako už dlouho ne.

19.7.2008 v 9:08 | Karma: 46,49 | Přečteno: 10891x | Společnost

Redakční blog MF DNES

Jak jsem se stal sanitářem aneb 44 hodin v LDN

Cítím se jako voják před zvláštní misí. „Jestli se na to necítíš, řekni a stornujeme to. Nebudu ti nic vyčítat ani se nebudu zlobit," říká mi můj šéf Jaroslav Kmenta. To odpoledne po mojí první směně v léčebně dlouhodobě nemocných na mě musí být tristní pohled. Před očima mám pořád umírající lidi, močící a kálející do plínek. A všudypřítomný zápach.

8.7.2008 v 11:24 | Karma: 44,15 | Přečteno: 11520x | Ostatní

Redakční blog MF DNES

Je Petr Čech světový brankář?

Tento názor jsem mohl napsat už dávno před mistrovstvím Evropy, nic bych na něm nemusel měnit. Uznávám však, jak teď může vypadat: jako názor fanouška, který ve vzteku z vyřazení vidí viníka v Petru Čechovi.

19.6.2008 v 13:23 | Karma: 48,04 | Přečteno: 39537x | Sport

Redakční blog MF DNES

Příběhy potratů

Poslyšte dva příběhy. Zazněly na debatě MF DNES o potratech 29. dubna v Andels hotelu v Praze.

5.5.2008 v 16:36 | Karma: 20,49 | Přečteno: 5008x | Společnost

Redakční blog MF DNES

Je Topolánek vepř? Aneb kacířská obhajoba politiků

Pro MF DNES jsem dělal portrét Mirka Topolánka. Co to obnášelo? Strávil jsem s ním nějaký čas, včetně cest autem i letadlem. Pravidla hry byla jasná: Premiér mi dá možnost ho sledovat při práci i jinde, pokud bude chtít. A já si pak o něm napíšu, co chci.

29.4.2008 v 15:00 | Karma: 39,79 | Přečteno: 6982x | Politika

Redakční blog MF DNES

Potraty: Námět pro další besedu MF DNES

Neznám nikoho, komu by bylo lhostejné, zda se smějí zabíjet nenarozené děti. Tedy takzvané umělé potraty, s šílenou nadsázkou zvané - přerušení těhotenství. Kdy v něm budou dámy pokračovat ? Už z volby slov vidíte, že jsem proti potratům. Domnívám se dokonce, že by jejich zákaz prakticky nikomu neuškodil a mnohým pomohl. Čili, že jsou slučitelné s liberálním pohledem na svět.

28.4.2008 v 15:07 | Karma: 13,22 | Přečteno: 2420x | Společnost

Redakční blog MF DNES

Ňadra na obálce Magazínu DNES. Poprvé v historii

Takovou reakci na titulní stranu už jsme při výrobě magazínu v MF DNES od kolegů dlouho nezažili. Vlastně možná vůbec nikdy. „Wow, vy jste se teda rozjeli,“ říkali vesměs. Ve čtvrtek 6. března totiž poprvé v patnáctileté historii magazínu vyšla na titulní straně odhalená ženská ňadra. Ňadra topmodelky Evy Herzigové. Celé to přitom vzniklo tak nevinně...

5.3.2008 v 12:36 | Karma: 41,56 | Přečteno: 48414x | Média

Redakční blog MF DNES

V kleci s politiky

Moderovat debatu s politiky je jako vstoupit do klece s dravou zvěří. Ne že by byli lačni naší krve. Ale každý z nich chce ukousnout kramfál slávy a uznání. Mají silné zuby – argumenty a silná plece – nedají se od kořisti odtrhnout, když mluví...

25.1.2008 v 13:50 | Karma: 17,96 | Přečteno: 3868x | Diskuse| Politika

Redakční blog MF DNES

Jak Paroubek možná přijde na diskusi MF DNES...

Právě si dopisuji s Jiřím Paroubkem. Samozřejmě pomocí sms. Paroubek o mně řekl kdysi, že jsem placený žoldák ODS. Já o něm zas napsal, že je tělnatý. Tak je to fifty fifty, i když pravda jen napolovic.

23.1.2008 v 8:33 | Karma: 29,84 | Přečteno: 6958x | Ostatní

Redakční blog MF DNES

Josef Chuchma jde on-line. Vzniká nová rubrika Kavárna on-line

Z toho, že jsem zástupce šéfredaktora, někteří lidé vyvozují, že musím být povýšený, arogantní chytrák, který v redakci MF DNES nemá žádné vzory či předměty úcty. Vím to docela dobře, ostatně mě jeden kolega nazývá důvěrně (byť už snad jen z legrace) buržoustem. Pravda je přitom taková, že v redakci existují lidé, k nimž ve skutečnosti pociťuji velkou úctu. Například proto, že jejich jména znám z doby svého totálního mládí: neříkám, že jsem si tehdy ještě hrál na písku, ale malý jsem vskutku byl. Jednou z těchto legend, s nimiž zrovna teď k mému potěšení spolupracuji, je Josef Chuchma. Když jsem studoval na gymnáziu, četl jsem si v létě u rybníka jeho texty v Mladém světě. A teď... Ovšem pozor – tento text není žádná gratulace k narozeninám, ale gratulace k nové rubrice. Josefem vedená Kavárna vycházející v tištěné MF DNES dostala své internetové dvojče, Kavárnu on-line: i tu řídí vášnivý debatér Chuchma, do něhož byste, jakožto do milovníka výtvarného umění a literatury, na první pohled neřekli, že internetu rozumí.

18.1.2008 v 11:31 | Karma: 20,13 | Přečteno: 7360x | Média

Redakční blog MF DNES

Mediální srážka s kauzou Kuřim, Anička a Barbora Šrklová

Záhadná kauza Kuřim dostává stále konkrétnější obrysy. Jsou to bohužel obrysy z krve a utrpení. Spolu s Ondřejem a Jakubem byla pravděpodobně krutě mučena i třiatřicetiletá Barbora Škrlová. Trýznili ji nejprve jako třináctiletou Annu, pak i jako třináctiletého Adama? Proč a nakolik dobrovolně tyto dvě postavy ze sebe Barbora dělala? Přišel další zvrat, evokuje další otázky. Odpovědi se zase hledají velice těžko. Nejen kvůli policejnímu embargu, ale hlavně kvůli tomu, že úplnou pravdu neznají ani aktéři příběhu. Vzhledem k tomu, o jak velkou záhadu jde, snaží se všechna média přinést co nejvíce informací. Existují, tudíž dělají to, co je jejich práce. Pátrají a svá zjištění zveřejňují. A budou to tak dělat i dál.

16.1.2008 v 13:00 | Karma: 37,40 | Přečteno: 7456x | Média

Redakční blog MF DNES

Jak se objevil v anketě stejný člověk jako dva různí lidé

Byli jsme z toho docela smutní. Během prosince vyšla u anketních odpovědí v tematických přílohách MF DNES, Auto a Hi-tech stejná fotografie muže, který ovšem odpovídal pod dvěma různými jmény. Stalo se to úplně jednoduše. Tak jednoduše, že jsme si toho nevšimli - ale neuniklo to pozornosti bloggerů.

11.1.2008 v 14:00 | Karma: 8,14 | Přečteno: 2512x | Ostatní

Redakční blog MF DNES

Díky za Vaši přízeň i připomínky... MF DNES přeje hezký nový rok

Původně jsem chtěl tento text psát před Vánoci. Jenže můj vztah k Vánocům je, mírně řečeno, poněkud kritický. Mám k tomu osobní, rodinné důvody; zajisté respektuji všechny, kterým tyto svátky nevadí a kteří je mají rádi - já se jen vzhledem ke svým zkušenostem neumím na konci roku řádně usebrat a rozněžnit. Takže proč potom tohle píšu? Protože si, milé čtenářky a čtenáři tohoto blogu, blogeři i čtenáři MF DNES, novoroční přání zasloužíte.

31.12.2007 v 7:15 | Karma: 9,95 | Přečteno: 2072x | Ostatní

Redakční blog MF DNES

Šéfredaktor MF DNES: kdo jsou moji osobní Češi roku 2007

Když jsem se díval na fotografii Čechů roku 2007, která je na titulní straně novin poslední prosincové soboty, měl jsem radost z toho, jak zajímavá a pestrá je to sestava. A začal jsem přemýšlet o tom, kdo jsou vlastně moji osobní Češi tohoto roku. Lidé, kteří mě překvapili, zarazili, potěšili, zkrátka zaujali. K takovému přemýšlení se hodí prolistovat zpětně diář. Kromě toho, že jsem s lítostí zjistil, kolik času jsem promrhal při činnostech, které se v tu chvíli jevily jako pekelně důležité a dnes už si je ani nepamatuji, osvěžilo mi to i spoustu zážitků.

30.12.2007 v 16:00 | Karma: 26,45 | Přečteno: 4390x | Ostatní

Redakční blog MF DNES

Jak mě napadla „fendrychóza“

Musím se vám s něčím svěřit. Napadla mě „fendrychóza“. Je to taková zvláštní nemoc. Šíří se po telefonu, je hrubá a intenzivní, a během několika málo vteřin ochromuje nervový systém a při opravdu těžkém průběhu s ní můžete skončit na lůžku jako neskutečně oslintaný jedinec. Jediné štěstí je, že od samého začátku znáte původce nemoci – takže víte, jaké protilátky nasadit. Šiřitel zvláštní nemoci se jmenuje Martin Fendrych. Je to bývalý mluvčí a exnáměstek ministra vnitra a nyní hlavní komentátor časopisu Týden.

16.12.2007 v 17:55 | Karma: 43,17 | Přečteno: 10975x | Společnost

Redakční blog MF DNES

Máte u mě kalendář, pane Švamberku

"Dobrý den, nezbyl vám tu, prosím, jeden kalendář," zaklepal v prosinci před jedenácti lety na dveře přílohy Peníze v Senovážné ulici v Praze sympatický muž v brýlích. Tak jsem poznala pana Jaromíra Švamberka... Toho pana Švamberka, který byl v redakci legendární postavou: pro MF DNES dlouho překládal cizí texty. A který zemřel ve svých jednaosmdesáti letech. Ve čtvrtek 13. prosince měl pohřeb.

14.12.2007 v 7:00 | Karma: 36,47 | Přečteno: 4982x | Ostatní