Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Podívejte se: jak by bylo, kdyby čeští fotbalisté porazili Turky

Jeden kolega, ač pracuje ve sportu jako editor, je pozoruhodný tím, že nemá rád fotbal. Ve svém názoru se utvrdil v průběhu právě skončeného evropského šampionátu: při zápase Česko-Turecko připravoval rozsáhlé zpravodajství, že jsem vyhráli. A pak to přišlo. Prohráli jsme. Práce šla do koše a musel lámat všechno a rychle - do uzávěrky zbývalo pár minut.

Titulek, který mohl vyjít. Kdybychom neprohráli.

Grafici a editoři se ten nedělní červnový večer vůbec zapotili; připravovali několik verzí titulní strany a fotek - veselý Koller, smutný Čech a tak dále a tak dále.

Své si užili i kolegové, kteří o zápase informovali přímo z místa.

Takhle na Euro 2008 - prizmatem naší porážky s Tureckem - vzpomíná kolega Filip Saiver. Ve svém textu mluví o "nejpitomějším fotbalovém zápasu":

 

 

 

Šampionát pro mě skončil po odpískání utkání Česka s Tureckem.

Po tomhle zlomu je vše už pouhou útrpnou povinností. Že teď jedu na Italy s Francií? Chci jet domů, pryč z tohoto podivného turnaje (výraz „podivného" je milosrdnější verzí pro noviny, ve skutečnosti jsem ho nazval jinak).

Asi vám to celé přijde jako bolestínství. A možná máte pravdu, možná je psaní celého tohoto textu terapií, jak zahnat europachuť.

Jenže jak ji nemít, když cestou do Curychu míjíte pumpu, kde jste předevčírem, v den utkání s Turky, brali naftu.

„Á, pán je z Česka!" říkal mi tehdy snědý chlapík, který mi coby obsluha benzinky natankoval a pak si počkal na dýško.

„Já jsem z Turecka a něco pro vás mám," tvrdil, zašmátral v kapse a vytáhl papírové kapesníčky. „Tu máte! Budou se vám večer hodit." Smál jsem se a s díky odmítl. „Nechte si je, na rozdíl od vás je nebudu potřebovat."

Pevně jsem tomu věřil. Nepřipouštěl jsem si, že by se mohlo něco zlého stát. Stál jsem přitom jen hodiny od nejpitomějšího fotbalového zápasu svého života.

...

Zápas s Turky se pomalu blížil ke konci, když jsem se obrátil na tribuně na kolegu.

„Hele, tenhle článek už posílám do redakce, když tak to pak jen trochu upravím."

„Jasně."

Přesně v tu chvíli dali Turci svůj první gól. Text o tom, jak trenér Brückner oddálil konec u národního týmu, ohlášený po Euru, jsem už v původním znění nikdy neposlal. Po porážce 2:3 jsem ho kompletně přepsal.

Než jsem se do toho po třetí trefě soupeře pustil, musel jsem se k tomu silou vůle přinutit. I mně v hledišti připadalo, že jsem dostal knokaut a že jsem jako v mrákotách.

Po mé pravici seděl český novinář z jiné redakce, kterému je osud národního týmu zpravidla jedno. Euro pro něj téměř ztratilo význam v okamžiku, kdy na něj nepostoupila jeho oblíbená Anglie. Přesto nebo právě proto mám jeho reakci po gólu na 2:3 stále před očima.

Pomalu se ke mně otočil, ve tváři nevěřícný výraz a s podivným leskem v očích konsternovaně pronesl: „Je to v pr...."

„Škoda, že se právě tohle nedá dát do titulku," napadlo mě. „Žádný lepší stejně vymyslet nejde."

V základní skupině vypadli Češi i na mistrovství světa 2006, ale tehdy se závěrečná porážka od favorizovaných Italů celkem čekala. Navíc jsme k ní dospěli poklidným způsobem: jeden inkasovaný gól do přestávky, druhý po ní a sbohem.

V průběhu utkání s Tureckem jsem si už plánoval, jak si musím zamluvit hotel v lázeňském městě u rakousko-maďarského pomezí, kde měli kemp Chorvati, čtvrtfinálový soupeř Čechů.

Byl čas zapálit si vítězný doutník, ale i s ním by se člověk nakonec zřítil do propasti. Proto byla nynější porážka tak frustrující. A navíc: na mistrovství světa 2006 neustále svítilo slunce. Na tomhle šampionátu pořád pršelo. 

 

 

 

Co zbylo z chvil, kdy se zdálo, že postupujeme do čtvrtfinále Eura? Možná jen ty stránky v novinách (viz zde).

Michal Musil, zástupce šéfredaktora MF DNES

 

Autor: Redakční blog MF DNES | pátek 4.7.2008 10:30 | karma článku: 22,49 | přečteno: 6898x
  • Další články autora

Redakční blog MF DNES

Pohádka o Paroubkovi: Schůzka nebyla, vejce neletělo

Tři fakta o Jiřím Paroubkovi: v pondělí se nesešel s Janou Bobošíkovou. V Kolíně na mítinku na něj neletělo vejce. Hoteliér Ďuričko nebyl jeho kamarád.

1.7.2009 v 15:55 | Karma: 44,30 | Přečteno: 8421x | Diskuse| Politika

Redakční blog MF DNES

Muž, který mluví, aby přežil

Jsou to skoro tři měsíce, co se mi ozval kontakt z pražské galerky. Prý se v Praze schovává podnikatel z Teplic, který si několik let platil policisty.

25.6.2009 v 14:53 | Karma: 27,18 | Přečteno: 5342x | Diskuse| Společnost

Redakční blog MF DNES

O Borůvkové a mediálním lynči

Alena Borůvková sice neuspěla ve volbě místopředsedkyně ČSSD, ale v jednom se po bok Jiřího Paroubka už dávno zařadila - v útocích na média.

15.6.2009 v 11:30 | Karma: 36,38 | Přečteno: 4648x | Politika

Redakční blog MF DNES

Jak těžko jsem sháněl Pavla Nedvěda

Stepuju za plůtkem u hřiště Juventusu Turín stejně jako kupa dalších novinářů. Diktafon zapnutý, pětkrát zkontrolovaný, jestli se mu náhodou nevybíjejí baterky. Pavel Nedvěd právě ukončil kariéru v klubu, za pár minut mezi nás musí přijít. Potvrdí, že s fotbalem končí úplně, jak se spekuluje?

2.6.2009 v 12:32 | Karma: 16,07 | Přečteno: 4965x | Diskuse| Sport

Redakční blog MF DNES

Slivovice po ránu a zvýšený tlak

Na sjezdy lidovců jezdí novináři rádi. Jsou totiž vyhlášené pohostinností.

1.6.2009 v 11:59 | Karma: 12,71 | Přečteno: 4873x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zesílíme útoky na sklady západních zbraní, část jsme ukořistili, uvedl Šojgu

23. dubna 2024  15:21

Sledujeme online Ruská armáda zesílí útoky na ukrajinská skladiště, ve kterých jsou uložené zbraně dodávané Západem....

Konec uhlí do roku 2030 nestíháme, stát transformaci brzdí, míní Topolánek

23. dubna 2024  15:20

Pro transformaci a dekarbonizaci energetiky nebude tolik peněz, kolik se očekávalo, a změny...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladého muže, který nožem vyhrožoval dvěma lidem. Při...

Ředitelem Vojenského zpravodajství by mohl být Bartovský, nahradí Berouna

23. dubna 2024  13:28,  aktualizováno  14:59

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) by mohl být Petr Bartovský. Kandidáta dnes na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 137
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6145x
Redakční blog MF DNES
Své dotazy nám můžete posílat na blogmfdnes@idnes.cz